Kako biste maksimalno iskoristili svaki trenutak u toku dana, veoma je važno da optimizujete svoj raspored. U tome vam može pomoći i mali “trik za produktivnost” star više od jednog veka. U pitanju je “Ivy Lee” metoda uz čiju pomoć napokon možete napraviti balans između poslovnog i privatnog života.
Naime, “Ivy Lee” metoda datira iz 1918. godine, kada je Charles M. Schwab, predsednik “Bethlehem Steel Corporation-a”, angažovao konsultanta za produktivnost kako bi poboljšao efikasnost svoje kompanije. Konsultant Lee je ponudio svoj metod besplatno, a nakon samo tri meseca Schwab je bio toliko zadovoljan rezultatima da mu je napisao ček na 25.000 dolara, što je ekvivalent od današnjih 400.000 dolara.
“Ivy Lee” metoda je zapravo veoma jednostavna, a efikasna. Sve što je potrebno jeste da svake noći zabeležite pet ili šest najvažnijih stvari koje želite da postignete, odnosno završite narednog dana. Redosled navođenja bi trebao da ide od najvažnijeg ka najmanje važnom zadatku, ali je veoma bitno da spisak ne sadrži više od šest stavki. Kada stignete na posao sve što je potrebno jeste da se koncentrišete I ispunjavate stavku po stavku. Svaki eventualno nedovršeni posao treba premestiti na listu za naredni dan.
Kako ova metoda pomaže?
Planiranjem dana prethodne noći čuvate svoju energiju za produktivan rad. Naime, kada se ujutru probudite ne trošite svoje vreme na organizaciju i planiranje, već odmah krećete u akciju, budući da znate koji vas zadaci čekaju i kojim redosledom ćete ih obavljati.
Takođe, na ovaj način izbegavate multitasking, koji često samo povećava rizik da u stvari ne završite ništa od započetog. Fokusiranjem na samo jedan zadatak ne rasipate svoje vreme i pažnju na različite poslove, što vam pomaže da uočite greške i pronalazite rešenja.
Još jedna prednost ove metode jeste izbegavanje odugovlačenja. Često pod pritiskom obaveza izgovaramo rečenicu “ne znam odakle da počnem” što nas dodatno udaljava od započinjanja bilo kakvog konkretnog posla, već se bavimo sporednim zadacima. Međutim, kada pred sobom imamo “kontrolnu listu” koja nije preobimna, budući da sadrži svega pet ili šest stavki, lakše se hvatamo u koštac sa problemima i nedovršenim zadacima.
Na kraju, “Ivy Lee” metoda pomaže radnicima da postave jasne granice. Oni koji na sebe preuzimaju previše obaveza nikako ne mogu biti produktivni, a uz to biće pod konstanim stresom i pritiskom. Praktikovanjem ove metode vasa lista obaveza ne sme prelaziti šest stavki, čime pokrivate sve “najkritičnije tačke”. Tek kada se na vašoj listi oslobode mesta za nove obaveze, možete ih prihvatiti bez rizika da postanete preopterećeni.