BANJALUKA - BiH bi početkom sljedeće godine trebalo da uvede novi kompjuterizovani provozni sistem NCTS, na nacionalnom nivou, koji će omogućiti uštede, "carinu bez papira", i u konačnici manje redove kamiona na graničnim prelazima i carinskim terminalima, potvrdili su nam u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.


BANJALUKA - BiH bi početkom sljedeće godine trebalo da uvede novi kompjuterizovani provozni sistem NCTS, na nacionalnom nivou, koji će omogućiti uštede, "carinu bez papira", i u konačnici manje redove kamiona na graničnim prelazima i carinskim terminalima, potvrdili su nam u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.
 Tako prevoznici neće biti u obavezi poštovanja dosadašnje procedure prijavljivanja vozila i robe na svakoj granici, već će se koristiti elektronska razmjena poruka i podataka, što će svakako ubrzati, pojednostaviti i pojeftiniti cijeli proces.

Ipak, punopravna članica Konvencije o provozu treba da postane tačno godinu dana nakon uvođenja u BiH, kada će NCTS biti primjenjivan na internacionalnom nivou.

Naime, ovaj sistem trenutno koriste 32 evropske zemlje, među kojima je 28 zemalja članica EU i četiri zemlje članice Evropskog udruženja slobodne trgovine (EFTA), i to Island, Lihtenštajn, Norveška i Švajcarska.

Osnovni cilj uvođenja ovog sistema, kako su nam pojasnili u UIO BiH, je smanjenje trajanja provoznih carinskih procedura i olakšavanje prekograničnog prometa i protoka roba.

"Najveća prednost NCTS-a je mogućnost da se koristi elektronska razmjena poruka i podataka umjesto dosadašnje procedure prijavljivanja vozila i robe na svakoj granici", kazao je Ratko Kovačević, portparol UIO BiH.

Iz svega toga da se zaključiti da će uvođenje tog sistema upravo omogućiti da jednom podnesena deklaracija isprati cijeli tok transporta, pri čemu će se znati u svakom trenutku gdje se roba nalazi.

Međutim, osim uštede vremena za sve korisnike NCTS-a će biti omogućena i velika ušteda novca jer se u ovom slučaju radi i o redukciji troškova provoza.

Kovačević je podsjetio da je UIO BiH pripreme za uvođenje ovog novog sistema u BiH započeo prije više od godinu dana i to na način da su urađene pripreme svih neophodnih propisa, nabavka odgovarajuće opreme, a u toku ove godine započelo se i sa razvojem vlastite informatičke aplikacije.

"Čitav projekat radi se u okviru Twinninga, a finansira se dijelom iz budžeta UIO, a dijelom iz IPA fondova EU", rekao je Kovačević.

U Udruženju saobraćaja i veza pri Privrednoj komori RS kazali su da bi bilo jako dobro kada bi zaživio sistem NCTS-a i kod nas, jer bi umnogome olakšao rad prevoznika.

Prema riječima prevoznika, velikih problema imaju na graničnom prelazu Gradiška, gdje se kamioni na jednom carinjenju zadržavaju po pet ili šest dana, zbog čega nema dobiti ni za prevoznika, ni za radnika.

Ipak, prevoznici su stava da nisu dovoljno informisani kada je u pitanju proces i dinamika uvođenja NCTS sistema i u BiH, te ističu potrebu njihovog većeg učešća u tome.

Dakle, za punu primjenu ovog sistema u narednom periodu bi trebalo očekivati obuku i upoznavanje sa sistemom svih učesnika u ovom lancu, koji ide od proizvođača, preko vozača i špeditera, do carinika.