Statistika tvrdi da regruteri već u prvih 30 sekundi znaju hoće li zaposliti određenog kandidata. U tom kratkom razdoblju, oni mogu ocijeniti ponašanje i izgled potencijalnog radnika.
To znači da odjeća igra veliku ulogu u toj situaciji. Većina ljudi zna da poslodavac neće blagonaklono gledati na neurednost, loš ukus i odijelo koje pokazuje previše. Međutim, nekada stvari nisu tako jednostavne.
Boja odjeće koju ćete odjenuti za intervju utiče na to kako vas drugi ljudi vide
Stranica Career Builder provela je anketu među regruterima kako bi saznala koje boje potencijalni kandidat treba imati na umu prije odlaska na intervju. Ispostavilo se da ih siva boja asocira na profesionalizam i logiku. Ljudi koji su nosili bijelu odjeću ocijenjeni su kao organizirani, dok ih crna odjeća asocira na liderstvo. Kandidati koji nose ljubičastu i zelenu, prema mišljenju regrutera, kreativni su i samouvjereni.
Narančasta bojom proglašena je “neprofesionalnom”. Regruterima brzo dosade žuta i crvena boja. Plava je dobila dobre ocjene, dok regruteri misle da timski igrači, kada je odjeća u pitanju, često biraju plavu boju.
Odjeća jarkih boja regruterima djeluje kao upozorenje
Odjeća koja je previše jarka ili ekstravagantna, može stvoriti dojam da kandidat želi privući pažnju po svaku cijenu i to može negativno uticati na mišljenje regrutera. Oni mogu posumnjati u ličnost kandidata, te je u situacijama kada se prijavljujete za poziciju kod poslodavca koji cijeni kreativnost i brzo razmišljanje, bolje izbjegavati ekstravagantne dijelove odjeće.
Regruteri savjetuju da istaknete svoje najbolje osobine neuobičajenim dodacima kao što su broš, sat ili zanimljive naočale za vid. Pazite da ne pretjerate, jer dva uočljiva dodatka mogu biti previše. Nemojte zanemariti osjećaj za stil i dobar ukus. Na primjer, nošenje sunčanih naočala na čelu se smatra lošim manirama, prenosi Bright side.
Poslodavac vas može odbiti ako smatra da se nećete uklopiti u kolektiv
Prije nego što krenete na intervju za posao, pokušajte otkriti postoji li u toj kompaniji određeni dress code. S jedne strane, za mnoge poslove striktni dress code je najbolja opcija. Na primjer, poslovno odijelo je odličan izbor za razgovor za posao u banci, ali ako idete na razgovor za posao u marketinškoj agenciji, izgledat ćete smiješno. Vaš izgled treba natjerati regrutere da pomisle kako dijelite iste korporativne vrijednosti i da ćete se lako uklopiti. Ako se mnogo razlikujete od ostatka zaposlenih, podsvjesno ćete nagovoriti regrutera da vas ne zaposli.
Ako ste kreativna osoba poput fotografa, muzičara, dizajnera, glumca ili novinara, bilo bi bolje izabrati opušteniji izgled koji će naglasiti vaš stil. Isto važi za razgovore za posao u start upima, u kojima vjerojatno rade mladi profesionalci koji se odbijaju prilagoditi striktnom dress codeu.
Regruter će primijetiti ako nosite novu odjeću
Ako ste kupili novu odjeću, posebno za intervju za posao, bolje bi bilo nositi je barem jednom prije samog intervjua. Tako ćete znati je li vam udobno u njoj i primijetit ćete ako ima neke mane. U suprotnom, odlazak na intervju u potpuno novoj odjeći može biti katastrofa.
Najčešće greške uključuju zašivene džepove na sakou ili jakni. Džepovi su zašiveni da bi odjeća zadržala svoj oblik prilikom transportiranja. Nakon što kupite određeno odijelo, ovi konci trebaju se odstraniti, ali mnogi ljudi to ili ne znaju ili ne rade.
Regruteri mogu primijetiti kada vam je neugodno u odjeći
Morate obratiti pažnju na to kako se odijevate. Ako odlučite nositi nešto što niste nikada ranije, regruter će to primijetiti. Odjevna kombinacija koju inače ne biste nosili, ali ste je odjenuli za tu priliku, može uticati na vaše samopouzdanje i način na koji ćete se predstaviti.
Nemojte birati odjeću koja je previše uska ili previše široka. Obratite pažnju na vrstu matrijala, izaberite onu koja se ne gužva mnogo. Prema statistici, problemi s odjećom utiču na samopouzdanje. Nemojtepraviti frizuru ili stavljati šminku koju ne biste nosile svaki dan. Ugodnost vam treba biti prioritet. Ako se osjećate dobro u svojoj koži, to će vam pomoći biti prirodni na svom razgovoru za posao.