Više od pola zaposlenih na svijetu nikada nije tražilo povišicu, pokazalo je istraživanja Business Insidera.
Više od pola zaposlenih na svijetu nikada nije tražilo povišicu, pokazalo je istraživanja Business Insidera.
Iako mnogi misle da je zaslužuju, mali broj njih se stvarno i usudi da od nadređenih traži veću plaću. Dr Rober Hiks, osnivač trening programa za izvršne menadžere pri Univerzitetu u Teksasu, kaže da je glavni razlog za ovo upravo to što je većini ljudi neprijatno da pričaju o novcu. Na ovakav razgovor možete doći izuzetno spremni, preporučuje Hiks.
Evo nekoliko savjeta za lakše dobijanje povišice, koji su nastali na osnovu savjeta iskusnih menadžera.
1. Dobro odaberite trenutak
Kako izvještava Mink.com, najbolji trenutak da tražite povišicu je početak nedelje. Zaboravite sredinu nedelje ili petak, jer ne znate da li se vaš šef već sprema za svoj vikend.
2. Saznajte kada vaša firma pravi i usvaja godišnji budžet i tražite povišicu prije toga
Nikada ne pitajte za povišicu prije nego što znate ove termine. Mnogo je teže dobiti povišicu nakon što je definisan budžet za narednu sezonu.
3. Budite samouvjereni
Kada budete razgovarali sa šefom, treba da imate u vidu tačan novčani iznos i konkretan razlog za povišicu. Razlog treba da bude baziran na učinku, a nikako na ličnim potrebama. Posao je posao i ma kakvi da su vaši privatni problemi, kao argumenti vam mogu donijeti samo štetu.
4. Imajte svijest o tome koliko vrijedite
Saznajte koliko se na tržištu vrijednuju vaše usluge, a onda formirajte realnu cijenu u odnosu na kvalitet koji pružate.
5. Zakažite sastanak na vrijeme i dajte šefu do znanja šta će biti tema razgovora
Povišicu nije dobro tražiti na prepad. Shvatite sastanak kao intervju za posao. Dođite sa planom i imajte listu skorijih doprinosa poslovanju vaše firme.
Biti uspješan u dobijanju povišice ne razlikuje se mnogo od uspjeha na razgovoru za dobijanje posla. Ključ za svaki napredak leži u njegovanju "mekih” vještina. Komunikacija, donošenje odluka, rješavanje problema i rad u timu su samo neke od njih.
Danas postoje i specijalizovani programi koji se time bave, kakav je Personal Developlment Program pri Biznis akademiji u Sarajevu. Danas je, pored poznavanja biznisa, marketinga, prodaje i slično, važno sticati i transverzalne vještine (motivacija, samopouzdanje, fokus, koncentracija, selekcija prioriteta i dr.), koje su neophodne za uspješno obavljanje posla.