Kompanija "Tropic Group" iz Banjaluke je u petak i zvanično preuzela vlasništvo nad belgijskim trgovačkim lancem "Delhaize BiH", čime je RS dobila najveću domaću maloprodajnu mrežu.
BANJALUKA - Kompanija "Tropic Group" iz Banjaluke je u petak i zvanično preuzela vlasništvo nad belgijskim trgovačkim lancem "Delhaize BiH", čime je RS dobila najveću domaću maloprodajnu mrežu.
Da ovaj čin konačnog preuzimanja stoodstotnog vlasništva nad 39 prodajnih objekata "Delhaize BiH", koji su nosili naziv "Tempo" i "Maxi", od strane domaće kompanije, ima veliku važnost, potvrdili su i ekonomski analitičari, ali i predstavnici poslovne zajednice u RS.
Kako su naveli, jedan takav domaći trgovački lanac, koji će zapošljavati više od 1.000 radnika, predstavlja platformu za plasman domaćih proizvoda, u kojoj ti proizvodi imaju sigurnu prodaju i naplatu, ali će predstavljati i veliku domaću prodajnu mrežu koja će biti u stanju da na tržištu konkuriše stranim trgovinskim lancima.
Potpisivanju ugovora s predstavnicima belgijske kompanije, u ime "Tropic grupacije", u petak u Beogradu prisustvovali su članovi Uprave, Mirko i Bojan Risović.
"Zvanično preuzimanje realizovano je u skladu sa sporazumom koji smo potpisali s kompanijom 'Delhaize' u martu ove godine, a nakon dobijanja saglasnosti Konkurentskog vijeća BiH. Ovom akvizicijom, postojeći domaći maloprodajni lanac, koji posluje pod nazivom 'Moj market', proširujemo sa 39 objekata širom BiH", rekao je Bojan Risović, član Uprave "Tropic grupacije". On je istakao da "Tropic" time postaje treći po veličini maloprodajni lanac u BiH, a najveći u RS.
"Već od naredne sedmice očekuje nas upoznavanje zaposlenih s prednostima koje ova akvizicija donosi, kao i poslovnim aktivnostima koje su pred nama", rekao je Risović.
Inače, preuzeti prodajni objekti će biti rebrendirani, a u budućnosti će poslovati pod nazivima "Tropic" i "Moj market", dok će poslovi u vezi s rebrendiranjem, renoviranjem i prilagođavanjem asortimana u maloprodajnim objektima biti završeni do kraja septembra ove godine.
Važno je podsjetiti da je "Tropic grupacija" prošle godine postala suvlasnik Trgovačkog lanca "Moj market", koji trenutno u svojoj mreži ima 13 maloprodajnih objekata.
Predrag Zgonjanin, predsjednik Unije udruženja poslodavaca RS, istakao je da je veoma važno da na našem tržištu imamo domaći trgovinski lanac, nego da su nam na tržištu prisutni samo strani trgovinski lanci.
"Nadamo se da će se domaći lanac mnogo više okrenuti ka domaćim proizvodima", rekao je Zgonjanin i dodao da Unija udruženja poslodavaca RS podržava razvoj domaćih trgovinskih lanaca, jer je to pozitivno u svakom slučaju.
On je pozdravio želju i snagu kompanije "Tropic Group" da iznese ovaj posao, kako bi imali veliki domaći lanac koji je u stanju da konkuriše stranim.
"Mislim da je tu i onaj drugi aspekt, da će i sami potrošači više posjećivati i odlaziti u kupovinu u domaći lanac, jer novac treba da ostane u zemlji, a ne da se iznosi vani", naglasio je Zgonjanin i izrazio nadu da će ovim domaći proizvodi naći lakši put do kupaca.
Saša Grabovac, izvršni direktor Udruženja ekonomista RS - SWOT, rekao je da se činom konačnog preuzimanja objekata "Delhaizea BiH" od strane "Tropic grupacije" dešava veoma bitna stvar za tržište široke potrošnje, odnosno za uopšte strukturu maloprodajnih lanaca u RS.
"Smatramo da je ovo pozitivna vijest. Kao što je za jednu državu veoma bitno da ima što više domaćih banaka i domaćih osiguravajućih kuća, isto tako je veoma važno da imate domaći maloprodajni lanac", rekao je Grabovac. Govoreći o prednostima koje donosi jedan domaći maloprodajni lanac trgovina, Grabovac je kazao da on faktički predstavlja platformu za plasman domaćih proizvoda, u kojoj ti domaći proizvodi imaju sigurnu prodaju i naplatu.
"Zato je konačno preuzimanje trgovinskog lanca 'Delhaize BiH' od strane 'Tropic grupacije' veoma bitan događaj i nadamo se da će koristi od toga imati, kako 'Moj market', tako i domaći proizvođači u RS", zaključio je Grabovac.