Više od polovine kompanija u Nemačkoj, 54 odsto, želi da rad od kuće ostane trajan.
To su pokazali podaci ankete instituta IFO i istraživanja profesionalne onlajn mreže LinkedIn, sprovedenog među njenim članicama.
"Kriza korona virusa mogla bi da bude podsticaj za trajni radni angažman od kuće", izjavio je Oliver Falk, direktor Centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije i koautor ove zajedničke studije.
Podaci iz ankete IFO pokazuju da se tri četvrtine kompanija u Nemačkoj dogovorilo s delom svoje radne snage da rade od kuće, kao načinu da se izbore sa krizom, navodi se u saopštenju instituta iz Minhena dostavljenog Tanjugu.
Istovremeno, istraživanje sprovedeno među članovima profesionalne mreže LinkedIn u Nemačkoj pokazuje da je gotovo polovina ispitanika rekla da sada radi kod kuće, zbog pandemije.
"Za mnoge kompanije ovi novi radni aranžmani podrazumevaju znatna ulaganja u digitalnu infrastrukturu i novu komunikacionu tehnologiju. Potpuno vraćanje na stari način rada malo je verovatno“, objašnjava Falk.
Prema studiji, za 56 posto zaposlenih u Nemačkoj danas je privremeni rad od kuće moguć, dok se pre korona pandemije koristila samo polovina tog potencijala.
Pored toga, jedna analiza oglašenih radnih mesta i lica koja traže posao na LinkedInu pokazuje da se broj pregleda oglasa za rad od kuće više nego udvostručio."Ipak, u budućnosti će poslovi za koje se smatra da će u potpunosti moći da se obavljaju od kuće, verovatno i dalje biti izuzetak", kaže Žan-Viktor Alipur, koautor studije IFO.
"Znamo da nedostatak socijalnog kontakta, koji rad od kuće uključuje, može dugoročno da bude teret i da digitalni svet sam po sebi ne omogućava sve aspekte kreativne razmene ili prenosa znanja i ideja. Zato je verovatnije da će preovladati neki kombinovani model, koji podrazumeva rad na radnom mestu u firmi i rad od kuće. Na taj način se udružuju prednosti koje pruža autonomija i fleksibilnost rada od kuće sa prednostima koje zaposlenom pruža socijalni kontakt na radnom mestu", objasnjava Alipur.