Kompanija "Vitinka" iz Kozluka definitivno kupuje banjalučku "Vitaminku", a cijeli slučaj sada je pred Konkurencijskim vijećem BiH, koje je objavilo obavještenje o prijavi namjere koncentracije.


Kako stoji u obavještenju, zajednička prijava koncentracije je na adresu Konkurencijskog vijeća stigla 29. aprila.

"Dvije kompanije su 18. aprila potpisale pismo o namjerama, a kojim saglasno konstatuju da postoji obostrana zainteresovanost za sticanje kontrole nad 'Vitaminkom', uključujući i mogućnost formiranja društva s posebnom namjenom. Predmetna koncentracija će, prema podacima iz prijave, imati efekat na relevantnom tržištu proizvodnje i prodaje osvježavajućih bezalkoholnih negaziranih pića na teritoriji Bosne i Hercegovine", navodi se u obavještenju.


Vijeće je pozvalo sve zainteresovane privredne subjekte koji djeluju na navedenom tržištu ili na drugim tržištima na kojima bi predmetna koncentracija mogla imati efekat da mogu dostaviti pisane primjedbe u narednih sedam dana.


Podsjećamo, prema ranijem pisanju medija, "Vitinka" planira da izmiri obaveze "Vitaminke", te da proširi proizvodnju u djelatnosti bezalkoholnih pića, odnosno proizvodnje sokova.


Većinski vlasnik banjalučkog preduzeća je "Kreis-industriehandel" s vlasničkim udjelom od 76,6 odsto. Koliko će za taj paket akcija biti izdvojeno novca, za sada se samo nagađa.


Inače, "Vitaminci" u posljednjih nekoliko godina ne ide najbolje. Prošlu godinu su završili sa gubitkom od 2,4 miliona maraka, čime se akumulirani gubitak u posljednje dvije godine popeo na oko 4,6 miliona KM. Uzrok toga vide u nedostatku sirovine i radne snage.


Priča je slična i ove godine, jer su u prvom kvartalu poslovali s minusom od 906.211 maraka.


Žarko Mikić, direktor preduzeća, kaže kako je najbitnije da su preduzeća komplementarna i da se ne podudaraju ni u jednom dijelu proizvodnje pa očekuje kako će Vijeće veoma brzo donijeti pozitivnu odluku.


"S 'Vitinkom' uspješno sarađujemo već nekoliko godina unazad, gdje smo imali dosta zajedničkih aktivnosti i gdje smo došli do spoznaje da bismo kroz logistiku, transport, marketing i slično mogli izvršiti racionalizaciju troškova. Nadam se da će se sve uspješno završiti, a smatram kako je ovo pozitivna stvar, kako za kompanije, tako i za privredu Republike Srpske i BiH", kazao je Mikić za "Nezavisne".


Sa druge strane, u "Vitinci" juče nismo uspjeli pronaći sagovornika za ovu temu. Oni su jedan od najvećih i najpoznatijih brendova u regionu i jedan od najznačajnijih proizvođača mineralne vode i osvježavajućih bezalkoholnih napitaka na domaćem tržištu. Finansijskih problema nemaju, što pokazuje i dobit prije oporezivanja, koja je u prošloj godini iznosila 6,46 miliona marka.